2014. szeptember 20., szombat

L.A.

~ Sharon

Az erős napsugarak hatására hunyorogva nézem az előttem lévő aszfaltot. Fülemben a Where Did The Party Go zeng a Fall Out Boytól. Nálam épp Amerikába utazott a buli velem együtt. Azon is belül épp az elképzelhetetlen Los Angelesbe. L.A. az álmok városa, mondják az emberek. A szó szoros értelmében. Vajon mit tartogathat ez a közbeszéd számomra? Talán abba a kis százalékba tartozom, akinek mindez beválik? Ugyan már, kit áltatok? Nem tartozom ide, és ez így van rendjén. Egy kisvárosi lány vagyok, egy vérbeli álmodozó. 
Belélegzem a szabadág illatát, ami az itt lakók számára csak szmog és bűz. Az én tüdőmben viszont úgy áramlik szét a levegő, mint egy tál edényben lévő forró víz részecskéi. Ide-oda cikázik bennem minden molekulája.
Kapkodom a levegőt még több felszabadulásért, mint a szenvedélybetegek a újabb és újabb dózisért esedezve. Ilyen vagyok én is. Könyörgöm még több napsugárért, még több füstért, még több nyüzsgésért. Akarom, hogy utat törjenek, teljesüljenek azok az ígértek, amiket regélnek a városról, amiket George bácsi mesélt kiskoromban. Emlékszem az összesre, minden apró történetre.
Erről elmélkedve pillantok meg egy magas - 1,90 körüli fickót. Egy fehér táblát tart a kezében fekete, férfias írással: A mi kis Wilsonunk. Felkapva bőrből készült, barna bőröndömet rohanok az alak felé. Meleg öleléssel üdvözlöm.
- George bácsi! Úgy hiányoztál! - fakad ki belőlem.
- Mi is hiányoltunk Cherry. - válaszolja mézédes hangon. - Milyen utad volt? - kérdi, miközben elveszi a mellettem heverő bőröndöt.
- Zökkenőmentes George bácsi. - mesélem neki. - Sushi?
- Nagyanyád sushit csinált neked, igen. Meglepetésnek szánta, nehogy beárulj hogy elkotnyeleskedtem a kis titkot.
- Kisujjeskü George bácsi. - mosolygok.
A kocsi nem állt közel a terminálhoz. Tulajdonképpen a leglehetetlenebb helyen parkolt. Három egyenes és négy kanyar után jutottunk el a fehér Volvo-ig. Az körülbelül 20 percnek megfelelő távolság, bár nem éreztem az idő vészes múlását, csak ha volt időm elmélkedni rajta.
- Hogy van Cami? - kérdezi a csomagjaim pakolása közben.
- Épp állást keres.
- Milyen szakon is végzett? - fordul felém George bácsi, lecsapva a csomagtartó ajtaját.
- Andragógia és pszichológián végzett.
- Tehát agyturkász lesz, mint Clarissa.
- Anyu nem igazán agyturkász, csak szeret beszélgetni lelki dolgokról a pácienseivel. - kuncogunk egy aprót közösen. George bácsi gyorsléptekkel kielőz és az ajtókilincsre helyezi kezét.
- Szabad a hölgynek? - mered rám válaszvárón, kezét a háta mögé helyezve, mint egy uriember. Kinyitja az ajtót.
Valódi angol módjára 20°-os szögbe döntöm a fejem, lábam behajlítva a másik mögé helyezem, kicsit leereszkedem egy olyan kézmozdulat segítségével, ami a szoknyaemelést illusztrálja. De csak illusztrálja. Nem vagyok az a nagy szoknyás típus. 
Beszállunk a kocsiba, George bácsi gyújtást ad, és a Los Angeles-i utam végleg kezdetét veszi. Elindulunk kifelé a parkolóból, egyre távolabb és távolabb kerülve a reptértől.
Felkanyarodva az autópályára hirtelen meglepetésben lesz részem. Persze, ha ezt hívhatom  annak. Végül is meglepődöm, de nem az az ajándék-meglepetés volt, hanem egy csodálkozattó hír inkább.
- Cherry! - ordít rám lelkesen George bácsi, mire én kissé összerezzenek, majd amint folytatja a szívem ismét a szokásos ritmusra tér vissza. - Tudod kinek a szomszédjában vezetem az építkezést?
Szemem felcsillan és minden erőmmel abban reménykedem, hogy a válasz Leonardo Dicaprio legyen. Állkapcsomat összeszorítva, ujjaimat keresztbe téve, térdeim összeszorítva várom a meglepő választ.
- Justin Bieber.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jo !! De lenne egy tancsom: ne ird jelen idobe mert ossze zavarja az olvasot! Erted h ertem? Szoval ne ugy ird h mosolygok mosolyogtam! Ugy jobb olvasni! Amugy nagyon jol irsz! Gyors kovit!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor először olvastam könyvet jelen időben, nekem is szokatlan volt és teljes mértékben furcsa. Az idő múltával hozzászoktam és felfedeztem az értékeit. Személy szerint én úgy érzem, sokkal érzékelhetőbb az idő különbsége. Ez alatt azt is értem, hogy a visszaemlékezések elkülöníthetőbbek. Véleményem szerint könnyebben el tudom képzelni a történéseket. Így olyan, mintha az olvasóval történnének az események. Köszönöm a véleményed és kommented. Sokra tartom. :)

      Törlés